FOLLOW

Saturday, 29 March 2014

Selamat Kembali Buat Diri Sendiri



Aku kembali semula ke alam maya melalui blog Pelepak Professional dengan identiti yang masih rahsia dan kabur kepada umum dimana tidak ada orang peduli pun. Sejak aku terputus hubungan dengan internet selama 2 minggu terlalu banyak perkara yang berlaku. Aku tidak tahu perjalanan scene muzik di Amerika selama itu. Kemudian 6 orang didapati mati di Future Music Festival Asia(FMFA) gara-gara overdose dan banyak hal lain lagi. By the way dadah bukan muzik dan muzik bukan dadah.

Lagi satu soal Flight MH370, berita ni senang dapat. Dari metro surat khabar pengintai sehinggalah ke New Street Time semua cerita pasal MH370 sehinggalah pengesahan di lautan Hindi. MH370 ni akhirnya menjadi obsesi rakyat malaysia akhirnya. Bukanlah aku tidak sensitif dengan keadaan. Tapi bermacam-macam spekulasi yang timbul, kena hijack, pusing balik, sakit mental dan yang aku paling susah nak telan adalah spekulasi dari mereka yang suka konspirasi yang mengatakan ini kerja Amerika atau iluminati. Boleh diterima akal tapi sukar disahkan. Tapi orang yang gila teori konspirasi ni bukan suka cakap pakai bukti sahih pun.

Dah 2 hari aku menceroboh ke alam maya ni, tapi baru hari ni nak update blog. Biasalah kadang-kadang aku terpaksa menghormati sikap malas tu sikit sebelum aku mencari idea untuk menulis. Esok mungkin idea akan timbul, selain entry mengarut dari Pelepak Professional atau entry yang perlu berfikir secara melepak dengan penuh ke-professional-an, memang itu pelepak professional pun. Banyak juga benda yang nak kritik ni.

Semalam di Facebok, disamping kemalasan untuk update blog aku cuba chat dengan seorang perempuan cun.

Ruang chat;

Aku: Hey ladies?.

Makwe: Bagi salam please.

Aku: Oh sorry, Assalamualaikum?

Makwe: Waalaikumsalam.

Aku: Nice photo.

Makwe: tak balas.

Aku: U terer memanah ke? (menurut gambar dalam facebook dia, aku stalker sikit je)

Makwe: Taklah, saja try.

Aku: Hahaha okay. So buat apa sekarang?

Makwe: tal balas.

Aku: Busy ke?

Makwe: Tak.

Aku: Oh sorry ganggu.

Makwe: Tak balas.

Aku dalam fikiran, kemarin bukan main beria lagi chat dengan aku.

Razak: Woi pulang balik CD Pearl Jam aku. Lepas tu jom teman aku pergi rumah awek aku jap.

Aku: Tak balas.



4 comments: