FOLLOW

Wednesday, 11 June 2014

Sikap Aku Terhadap Piala Dunia

Aku yakin piala dunia adalah acara yang dinanti-nantikan oleh peminat tegar bola sepak seluruh dunia. Segala obsesi terhadap bola dicurahkan melalui acara ini dengan team negara pilihan. Seperti kebiasaan piala dunia, Brazil mesti akan dipenuhi pelacur-pelacur seperti acara piala dunia sebelum-sebelum ini. Masa ini lah mereka nak buat duit dan judi bola juga tak ketinggalan.

Semua kutu bola sudah riuh tentang hal ini. Yelah, kutu bola mana yang tak layan piala dunia? kalau layan bola tapi tak tengok piala dunia sama macam kau mengaku minat Nora Danish tapi tak tengok dia pakai seksi. Tapi..... tu lah, aku gemar juga bola dan piala dunia ni aku macam lost dia punya soul. Jika hendak di ikutkan aku lebih gemar bola didalam liga kerana bertanding club mana lagi power ni memang mencabar dan ada banyak team power. Kalau bertanding negara ni itu jelah yang dok mencabarnya.

Lagi satu faktor yang menyebabkan lack of spirit ni mungkin kesian juga aku tengok rakyat marhaen Brazil yang berdemo tentang piala dunia. Brazil ni kaya juga aku kira, tapi banyak rakyat yang susah dan negara sibuk habiskan duit anjurkan piala dunia. Kalau malaysia jadi anjurkan piala dunia nanti aku tak tahu lah kesannya. Rakyat lah yang kena tekanan.

Aku mungkin sokong juga. tapi, Aktiviti aku lebih memberangsangkan dari piala dunia. Jadi sokong tanpa tengok adalah jalannya. Aku bercadang hendak sokong Itali dan Iran. Jika aku sokong Iran tak bermakna aku Syiah. Tapi salah satu sebab mungkin itu. Aku nak dengar apa orang sekeliling kata. Biasanya orang bodoh akan libat kan dengan agama walhal cuma sokong bola. Umpan aku adalah sokong Iran untuk memerangkap orang bodoh. Itali pula isunya tidaklah beberapa kuat.

Satu lagi perkara yang aku tertarik adalah, perempuan juga kecoh dengan piala dunia ni. Ada yang mengaku sokong Brazil terus. Tapi apa salahnya perempuan minat bola. Lelaki boleh suka bra takkan perempuan nak minat bola tak boleh.




-Di Brazil mereka tak cakap Spain tapi cakap portuguese.

No comments:

Post a Comment