FOLLOW

Sunday, 5 January 2014

EPILOG

   Kali terakhir aku post sesuatu diblog ini mungkin dah lama, macam Kalau pergi mengembara ke Mississippi, dah lama pun balik ke Malaysia. Aku takda idea nak tulis apa-apa tak macam buku-buku yang aku dah baca. Mungkin aku patut mulakan dengan lagu -



   Hidupkan enjin kereta, keluar ke jalan besar tanpa tujuan kemudian pergi mengembara, Sekeliling kau dikelilingi bukit-bukit dan waktu tu pukul 11.  Aku cuba feel lagu ni, jadi macam tu lah kesesuaian lagu ni.

   Aku berfikir bukan semua orang berani pergi mengembara. Lagi-lagi orang takut tak dapat makan nasi atau tak boleh kalau tak pergi KFC. mngembara ni kau perlukan nilai survival dalam diri. Mungkin juga perlukan kekecewaan dan amarah yang teramat sangat seperti watak dalam filem Into the wild arahan Sean Penn yang mengisahkan Christopher Mccandles seorang anak muda yang baru mendapat segulung kertas atau tamat pengajian di Universiti dan kecewa dengan kehidupan disekelilingnya. Kemudian pergi mengembara ke Alaska seorang diri tanpa apa-apa dan bebas dari segala belenggu terdahulu.
"How important it is in life not necessarily to be strong, but to feel strong... to measured yourself atleast once"
   Baik buat sesuatu sebelum kau sedar bila dah tua nanti kau tak buat apa-apa pun untuk hidup ni.